Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

onsdag den 22. oktober 2014

Hjemmelavet tomatsuppe

Super lækker hjemmelavet tomatsuppe

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 10 min.
       Tilberedning ca. 50 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Ja

4 store modne tomater/5 store blommetomater
½ mellemstort løg
4-5 fed hvidløg
3,5 dl vand
1 spsk. tørret basilikum
2 tsk. tomatkoncentrat
1 tsk. hakket persille
 ½ tsk. cayennepeber
Salt og peber
En god sjat olivenolie

Evt. bacon i skiver

Fremgangsmåde:
Sæt ovnen til 175 grader.
Skær tomaterne og løget ud i mellemstore både.
Kom på en bageplade med bagepapir.
Skær hvidløgene ud i mindre stykker og kom dem ind i tomaterne, for at sikre at de ikke brænder på
Kom olie, salt, peber, persille over.
Smid bagepladen i ovnen og giv det ca. 40 minutter eller indtil de er halv størrelse.
Lad det derefter køle lidt af.
Mens det kølner, kommes vandet i en middelstor gryde sammen med koncentrat.
Varm det let op og tilsæt herefter cayenne, basilikum og det fra ovnen (og eventuelt bacon, der er blevet stegt godt inden på en pande med lidt fedtstof).
Lad det stå og simre i 8-10 minutter og blend det med en stavblender.
Smag til med salt og peber.
Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar