Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

fredag den 31. oktober 2014

Himmelsk omelet

"Et stykke af himlen"

Antal 1 person
Tid: Forberedelse 5 min.
       Tilberedning 10 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Nej

3 skiver bacon
½ lille rødløg
2 æg
1 lille blommetomat
1 skive hvid ost
En smule rød cheddar
Lidt fedtstof
Evt. persille/purløg som pynt

Passer bedst til en lille stegepande (ca. 20 cm i diameter)
Bemærk at dette helt sikkert er vejledende mængder, og alt derfor kan tilpasses. 

Fremgangsmåde:
Skær bacon groft og løg fint og steg det let på den varme pande. Lad det endelig ikke få for meget, idet det ellers bliver brændt inden du er færdig.
Skær en skive ost af din almindelige skære-, madpakke-, morgenmadsost og læg ovenpå.
Imens osten smelter, du skal ikke længere røre overhoved, pisker du ægget let sammen.
Når osten er smeltet hældes æggemassen over, så det dækker mere eller mindre.
Inden æggemassen er stivnet helt, lægges skiver af tomat ovenpå.
Riv til sidst lidt rød cheddar ud over din omelet og lad det smelte.
Top eventuelt med lidt grønt krydderi (persille/purløg) og nyd dit eget lille stykke af himlen (helt seriøst, det er virkeligt lækkert!)
Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar