Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 6. november 2014

"Brændende Kærlighed" aka grøntsagsmos m. bacon

Grøntsagsmos med masser af bacon

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 20 min.
       Tilberedning 15-20 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Middel
Fryseegnet:Nej

500 g bacontern
3/4 - 1 blomkålshoved
1 broccoli
2 persillerødder
2 gulerødder
1 stort løg
50 g smør
1 dl kokosmælk
Salt og peber


Fremgangsmåde:
Steg baconen. Imens skæres grøntsagerne ud i store stykker og koges i 10-12 minutter i en gryde.
Hæld vandet fra grøntsagerne og hæld dem over i en stor skål på følgende måde:
Grøntsager - et par klatter smør - grøntsager osv. indtil det hele er i skålen.
Hæld kokosmælken i en mindre skål og bland det godt. Herefter kommes der over grøntsagerne.
Blend godt og når mosen har den ønskede konsistens smages den til med salt og peber.
Server med de stadig varme bacontern.
Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar