Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 12. oktober 2014

Blommetærte

Blommetærte

Antal: 3 personer
Tid: Forberedelse 20 min.
       Tilberedning 20 min.
Sværhedsgrad: Middel
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

3 modne blommer
50 g. smør
50 g. honning
½ æg
50 g mandelmel
salt
En meget lille håndfuld mandler i skiver

For at fejre de overvældende 20.000 views, har jeg her sammensat en lille lækkerbisken til jer.
Den er lige så overraskende, som den interesse der har været for mit projekt her :) 

Fremgangsmåde:
Start ovnen på 175 grader.
Smelt smørret og lad det køle let af.
Honningen kommes i en skål.
I et glas slås ægget ud og piskes sammen. Kom halvdelen over til honningen.
Kom det afkølede smør i og rør det godt sammen.
Tilsæt nu, lidt af gangen, mandel-melet og saltet og rør godt rundt .
Smør en lille tærte- eller gratinform let og hæld dejen over i.
Halver blommerne og skær dem i tynde skiver. Placer dem i dejen i koncentriske cirkler og top med de skiveskårne mandler.
Bag i 20 minutter eller indtil kanterne bliver gyldne.
Køl let af og server lun eller ved stuetemperatur.
Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar