Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

fredag den 1. august 2014

Rød saftevand uden sukker

Sund rød saftevand

Antal: ca. 1 Liter/6 store glas
Tid: 7-15 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Ja

1 Liter vand
2-3 håndfulde frosne blandede bær
Honning
Evt. 1 limes saft

Fremgangsmåde:
Kom honning, bær og limesaft i vandet og lad det stå i 3-8 minutter for at bærrene kan suge væske. Rør rundt undervejs.

Når bærrene er mere eller mindre optøede, presses bærrene med en grydeske eller lignende for at få så meget saft ud som muligt. Smag eventuelt til med mere honning for at få den ønskede sødme.

Si saften og pres bærrene for den sidste rest saft.
Drik med det samme, eller sæt på køl for at nedkøle det fuldstændigt.     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar