Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 28. august 2014

Baba Ganoush

Baba Ganoush/Auberginedip

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 10 min.
       Tilberedning 30 min. + minimum 1 time i køleskab
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

2 auberginer
3-4 fed hvidløg
3 spsk. tahin (ristet sesampasta)
2 spsk. olivenolie
2 spsk. citronsaft
Salt og peber
Evt. jordbærspinat som pynt

Fremgangsmåde:
Fjern stilken fra auberginerne og rens dem under vandhanen.
Prik herefter huller i skindet med en gaffel. Kom på en bagepapirklædt bageplade og bag midt i en forvarmet ovn på 200 grader i godt 30 minutter, eller indtil skindet bliver rynket og blødt.
Tag dem ud og lad dem køle lidt af. Skil herefter ''kødet'' fra skindet og kom det i en skål.
Kom de øvrige ingredienser i skålen og blend godt sammen indtil det opnår en sammenhængende konsistens, uden at blive alt for fint. Stil dippen tildækket i køleskabet i mindst 1 time.
Smag til.
Server den kolde auberginedip med grøntsags-stænger og kød.
Serveringsforslag: gulerods-stænger og 'pulled chicken'

Ingen kommentarer:

Send en kommentar