Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

lørdag den 16. august 2014

Asiatiske ribben

Asiastisk marinerede ribben

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 5 min. + mindst 1 time i køleskab
       Tilberedning 70-85 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

1 kg ribben
1-2 spsk. kokosolie

3 spsk. æblecider eddike
2 spsk. honning
1 spsk. frisk ingefær
1/4 tsk. hvidløgspulver
1/4 tsk. salt + peber

Fremgangsmåde:
Mariner ribbenene med marinadeingredienserne.
Kom kødet i køleskabet i mindst 1 time. Du kan sagtens lade det stå natten over, men det er ikke nødvendigt.

Kom vand ned i bunden af et rektangulært ovnfast fad og  placer alufolie og efterlad nok folie over enderne til at nå ned til bordet.
Læg herefter kødet i et enkelt lag med knoglerne nederst. Kom et nyt stykke alufolie over kødet og fold siderne af det første stykke
over det sidste. Kom fadet i en forvarmet ovn på 160 grader og giv det godt og vel 1 time.
Fjern folien, sæt ovnen på 190 grader og giv det endnu 10-15 minutter.

Server eventuelt sammen med hjemmelavet coleslaw.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar