Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

fredag den 18. juli 2014

Squashspaghetti m. tomatsauce

Squashspaghetti m. hjemmelavet tomatsauce

Antal: 2 personer
Tid: Forberedelse 15 min.
       Tilberedning 30 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Bilig

4 tomater
1 stor squash
1 håndfuld frisk basilikum
1 dl hjemmelavet grøntsagsbouillon (kan erstattes med vand)
1 dl vand (2 dl, hvis man ikke anvender bouillon)
1 hvidløgsfed
1 håndfuld pinjekerner eller solsikkekerner
Salt og peber

 
Fremgangsmåde:
Start ud med at vaske squashen. Tag herefter et rivejern, og riv den på langs på den grove side af rivejernet. Herved får du et spaghettilignende resultat.

Varm herefter en stor stegepande op, og rist kernerne til de bliver gyldne ved middel varme. Imens hakkes tomaterne og hvidløget fint og når kernerne er færdige tages de af panden og sættes til side.
Kom nu tomat og hvidløg på panden.
 Tilsæt vand og bouillon, hvis du har/vil bruge det. Kog op.
Når blandingen begynder at boble op, tages panden af varmen og blandingen kommes i en skål.
Blend det hele kortvarigt, så at det ikke bliver en helt ensformig konsistens.
Smag til med salt og peber.
Kog noget vand og kom 'spaghettien' i. Kom det, stadig, kogende vand over spaghettien, og lad det stå og trække i maks. 30 sekunder. Si herefter vandet fra og pres eventuelt for at komme af med det overskydende vand.
 
En simpel, lækker ret lånt af Katrinewinthernielsen fra paleo-opskrifter.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar