Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 13. juli 2014

Simpel iste

Simpel iste

Antal: 3 personer
Tid: 10-30 min. + 2-3 timers nedkøling
Sværhedsgrad: Super nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Ja


1 liter kogende vand
2-3 tebreve/2-3 spsk. teblade i ønsket variant, det anbefales at anvende søde teblandinger (har her anvendt en fersken te sammen med en blanding m. blandt andet mynte, rosenblade og humle).
Honning 


Fremgangsmåde:
Hæld det kogende vand over tebladene og lad det trække i 10-30 minutter, se evt. emballagen på den udvalgte te.
Sød teen godt med rigelige mængder honning - iste skal sødes ekstra meget, i forhold til varm te.
Lad det stå i køleskab til teen er blevet fuldstændigt nedkølet.
Nyd det som det er på en varm sommerdag :)    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar