Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

mandag den 30. juni 2014

Chaikrydrede svinekoteletter

Chaikrydrede svinekoteletter m. frugtkompot

Antal: 3-4 personer
Tid: Kompot 20 min.
        Kød 12-15 min.
Sværhedsgrad: Middel
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

3-4 svinekoteletter
2,5 dl rosiner
2,5 dl tørrede figner, grofthakkede
2,5 dl pistacienødder/peanuts
2 spsk. flydende honning
2 chai teposer
1,75 dl vand
1 spsk. salt
1 spsk. kanel
1 tsk. hvidløgspulver

Fremgangsmåde:
Kom vandet i en lille gryde sammen med den ene tepose, med krydderierne stadig i posen og honningen og sæt den på middel varme. Nu skal det 'karamellisere'.

Når blandingen begynder at tykne, bare en anelse, tilsættes den tørrede frugt.
Lad det nu stå i et par minutter og tilsæt derefter indholdet af
½ tepose sammen med nødderne.
Bland godt og tag af varmen.


Kødet krydres med salt, hvidløg, kanel og det sidste chai-krydderi på begge sider.
Kom en smule fedtstof på en stor pande over høj varme. Steg koteletterne 4-5 min. på hver side, afhængigt af tykkelsen på kødet.
Server ved at komme en smule af den lune frugtkompot på kødet og server med nykogte bønner og friske tomater eller en god syrlig salat. Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar