Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 1. maj 2014

Rabarber-jordbær smoothie

Syrlig smoothie med forårsrabarber og jordbær

Antal: 6 personer
Tid: Forberedelse 5 min.
       Tilberedning 25-35 min.
Sværhedsgrad: Middel
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

1/4 kg rabarber
4 dl vand
3,5 dl jordbær evt. frosne (de er næsten lige så gode som de friske til dette formål)
1½-2 dl limesaft (kan også erstattes med citron)
Evt. honning til at søde med

En dejlig forfriskende smoothie til en varm sommerdag

Fremgangsmåde:
Skær rabarberen i grove stykker
Kom vandet i en stor gryde sammen med rabarberstykkerne.
Lad det komme i kog og lad det derefter stå og simre i 15 minutter eller til rabarberen er .
Herefter tilsættes jordbærerne som er halveret.
Kog i 2-3 minutter.
Når  dette er gjort skal gryden af varmen og stilles til afkøling.
Ved stuetemperatur, blendes det hele til en ensartet masse.
Herefter røres limesaften i, kom det i lidt ad gangen og smag til undervejs.
Når smagen er som den skal være, stilles den i køleskabet.
Serveres meget kold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar