Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

fredag den 30. maj 2014

Æggemuffins

Æggemuffins med spinat, løg og peberfrugt

Antal: 4 stk./2 personer
Tid: Forberedelse 10 min.
       Tilberedning 20-30 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Ja

4 æg
1 dl hk. løg
1 dl hk. peberfrugt
1 dl hk. spæde spinatblade
Salt og peber
Lidt vand og blødt smør/olie til smørring

Muffin forme 


Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 175 grader
Hak løg og peberfrugt og snit spinatbladene fint. Pisk æggene godt sammen med salt, peber og en smule vand.

Bland grøntsagerne sammen med æggene og kom æggemassen i faste, velsmurte muffins forme (man kan til nøds anvende almindelige papirform, men brug i hvertfald to forme til hver, da æggemassen hæver kraftigt)


Stil dem nu ind i den forvarmede ovn i 20-30 minutter, al efter størrelse, indtil ægget bliver gyldent og den opnår en fast konsistens. Lad dem køle lidt af inden du fjerner muffinen fra formen, vær forsigtig hvis du anvender papirforme, og spis dem lune eller kom dem på køl og server dem til frokost.

Prøv også at  anvende tomat, champignon, broccoli eller andre lækre grøntsager i dine muffins. Mulighederne er uendelige :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar