Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 20. marts 2014

Wok kylling m. fennikel

Wok kylling m. fennikel og baconstykker


Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 15-20 min.
       Tilberedning 45-50 min.
Sværhedsgrad: Middel
Pris: Billig
Fryseegnet: Nej

600-700 g. kyllingefileter (kan udskiftes med kalkun)
250 g. bacon
4-5 stk. gulerødder
1 løg
1 fennikel
1 stor snackpeber
Citronsaft
2-3 spsk. frisk timian
Estragon
Salt og peber
Fedtstof til wokken/panden

Evt. spæde skud skvalderkåls som tilbehør (Elsker at spise 'ukrudt'. Det bliver min egen personlige hævn mod alle de timer, vi bruger på at få det stads udryddet)


Fremgangsmåde:
Bacon steges i fedtstoffet til det har fået godt med farve.
Mens baconstykkerne steger, skæres løget fint.

Tilsæt nu løget og kyllingen(kalkunen) og lad det få farve.
Skær imens peberfrugt og fennikel ud i tynde strimler.
Når kødet er brunet, tilsættes fennikel og peberfrugten.


Gulerødderne renses. Skræl dem nu i tynde 'flager' med en almindelig kartoffeltskræller.
Kom gulerod, 2 skvæt citronsaft, lidt estragon, timian, salt og peber i blandingen.
Lad det nu simre under låg i 15 minutter.
Som tilbehør kan benyttes skyllede, friske skud fra skvalderkål (de skal være skud). Bemærk dog, at det ikke er en næsten smags-neutral plante som salat, og derfor skal nydes sammen med resten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar