Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 16. marts 2014

Æble-kokos bidder

Grønne æble- og kokos bidder


Antal: 6 stk.
Tid: 10 min. + 20 min. i køleskabet
Sværhedgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Nej, men skal stå i køleskab

1 grønt æble, i tynde både
1 dl kokossmør (se opskrift på bloggen)
3 spsk. kokosolie
2 tsk. kanel
Lidt salt
Lidt kokosolie til at stege i

Fremgangsmåde:
Placer en stegepande over middelvarme.
Kom kokosolie på panden og lad det varme op.
Når olien er godt varm, kommes æblebådene på panden og steg æblerne indtil de bliver bløde.
Pas på de ikke bliver mørke!
Når æblerne er stegte, kommes kanelen og salt på æblerne.
Nu skal kokosolien og smørret blødgøres. Så kom begge i en skål og varm i mikrobølgeovnen i mellem 30-60 sek. Bland derefter med en ske.
Kom nu de sauterede æbler i kokosblandingen, og kom eventuelt lidt ekstra kanel i.
Kom 1-2 skefulde af blandingen i muffin-forme. Det er bedst med hårde muffin.forme, men papirudgaven kan også fungere.
Placer i køleskabet i godt og vel 20 minutter, og opbevar i køleskabet, da de kan smelte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar