Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 3. oktober 2013

Knækbrød

Palæoknækbrød af frø og kerner

Antal: 30-40 stk.
Tid: Forberedelse 15 min
       Tilberedelse 15 min
Pris: Middel
Sværhedsgrad: Nem
Fryseegnet: Nej
(Skal opbevares på køl)


5 æg
2 dl solsikkekerner
2 dl græskarkerner
2 dl sesamfrø
1½ dl hørfrø
1 dl mandelmel
Salt
Evt. revet ost, f.eks. parmesanost eller cheddarost(her)



Fremgangsmåde:
Pisk æggene sammen, og tilsæt frø og kerner, mel og lidt salt.
Riv eventuelt lidt parmasanost i.Rør det hele godt sammen.
Hæld massen ud på et bagepapirklædt bageplade(til 2 pladefulde).
Bred ud til tynde 'plader' uden huller f.eks. med en dejskraber, og sæt midt i ovnen. Bages midt i ovnen i ca. 15 minutter ved 175 grader.











Når de er kølet af, kan de skæres i firkanter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar