Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

tirsdag den 8. oktober 2013

Ribbensteg med hjemmelavet rødkål

Ribbensteg med rødkål uden sukker 


Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 10 min.
       Tilberedning 60 min, eller til stegen når 70 grader.
Pris: Middel
Sværhedsgrad: Middel
Fryseegnet: Nej



1 kg ribbenssteg
½ kg rødkål (før snittet hvis i ikke vil ud og finde et helt rødkålshoved)
½ dl lagereddike
1 dl vand
1 dl bærsirup (uden sukker) eller bærsaft (uden sukker)



Fremgangsmåde:
Vask og snit eventuelt rødkålen.

Svits rødkålen i lidt neutral olie eller smør i omkring 10 minutter.
Tilsæt saften, eddiken og vandet.
Kålen koges ved svag varme i ca. 1 time.




Gnid stegen med salt og peber og stik laurbærblade ned i rillerne.
Hæld lidt vand i bunden af de ildfaste fad, hvor stegen ligger.
Stil nu stegen i ovnen på 170 grader, indtil stegen er 70 grader i midten (her benyttes et stegetermometer).
Indstil ovnen på grill og steg sværen sprød.

  Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar