Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

onsdag den 2. oktober 2013

Hakkebøffer med chilimayo

Hakkebøffer med stegte grøntsager og hjemmelavet chilimayonnaise

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 15 min.
       Tilberedning 20 min.
Pris: Billig
Sværhedsgrad: Middel
Fryseegnet: Nej

800 g hakket oksekød
500 g champignoner
500 g tomater
1-2 stk peberfrugt

Chilimayo:
1½ dl koldpresset rapsolie
2 pastauriserede æggeblommer
Saften fra en ½ citron
1 tsk honning
1 fed hvidløg
1 frisk el. ½ tsk tørret chili
½ tsk paprika
½ tsk tørret oregano
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Vask champignonerne og skær eventuelt roden af. Skær dem i små både og steg dem på en tør pande ved høj varme et par min. 
Vask og rens peberfrugten. Skær den ud i små tern og svits dem på panden i lidt olie.
Form kødet til bøffer og drys med salt og peber.
Steg bøfferne i olie på en pande eller på en grillpande.


Tomaterne vaskes og halveres. De drysses herefter med oregano, salt og peber og steges 5 min. på hver side i olie på en pande ved middelvarme.




Chilimayo:
Pisk æggeblommerne i en skål med elpisker og hæld rapsolien i meget langsomt i en tynd stråle eller drypvis, så mayonaisen ikke skiller.
Når mayonnaisen er rørt, smages den til med citronsaft, honning, paprika, chili, hvidløg og salt og peber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar