Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

lørdag den 28. september 2013

Indonesisk kylling

Kylling i fad med eksotisk frugt


Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 45 min
       Tilberedning 20 min
Pris: Middel
Sværhedsgrad: Middel

1000 g kyllingefilet
4 stk mellem bananer
3 stk peberfrugter
- eventuelt frisk ananas i små stykker
2 dåser kokosmælk
2 tsk karry
5 stk fed hvidløg
2 stk friske chili (skåret i små stykker)
1 stk mango (groftrevet)

Blomkåls- og gulerods-mos:
3 gulerødder
1 blomkål
Smør, salt og peber


Fremgangsmåde:
Kyllingfileterne steges på panden og lægges derefter i et ildfast fad.
Peberfrugter og bananer skæres i henholdsvis tern og skiver, lægges i fadet sammen med groftreven mango og ananasstykkerne.
Kokosmælken blandes sammen med hvidløg, chili og karry og fordeles over kyllingen.
Fadet sættes derefter i ovnen på 200-225 grader i cirka 20 minutter - eller til toppen er gylden.


Blomkåls- og gulerods-mos:
Gulerødder og blomkål koges til de er møre.
Der tilsættes en smule smør, salt og peber.
Det hele blendes til massen bliver jævn. Kom eventuelt mere salt, peber og smør i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar