Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 22. september 2013

Tunfrikadeller

Lækre tun-frikadeller m. grøntsager


Antal: 6-7 stk.
Tid: Forberedelse 5 min.
       Tilberedning 15-20 min.
Pris: Billig
Sværhedsgrad: Middel
Fryseegnet: Ja


1 dåse tun
½ snackpeber
2 æg
1 dl mandelmel
1 dl SCD yoghurt
1 dl frosne gulerødder og ærter (fra blanding)
Salt
Peber
Olie + smør





Fremgangsmåde:
Hæld vandet fra tunen.
Rens og skær peberfrugten ud i små tern.
Kom derefter tunen i en skål, og findel det med en gaffel.
Kom alle ingredienser (undtaget olie og smør) i skålen.
Form frikadellerne med en ske og steg dem på en pande med olie og smør, ved middel varme. 
1 stor spsk. per frikadelle.
NB:
Da tunfrikadellerne ikke har noget til at opsuge væsken, vil de være meget våde. Derfor skal man 'samle' dem sammen på panden med en paletkniv, når de løber ud.
Dette gøres indtil det holder op med at løbe ud.
Der steges indtil de bliver godt faste og vendes derefter forsigtigt.

Giv dem 5-10 minutter på den første side, og derefter 5 minutter på den anden.

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar