Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

lørdag den 28. september 2013

Hurtig kyllingesuppe

Suppe med kylling og grønt


Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 10 min
        Tilberedning 10 min
Pris: Billig
Sværhedsgrad: Nem
Fryseegnet: Ja


450 g kyllingefilet
1 stor persillerod eller 2 mindre
3 gulerødder
2 porrer
1 løg
2 stk laurbærblade
1 liter kogende vand
1 spsk frisk citronsaft
Salt og peber
1 mild chilli



Fremgangsmåde:
Skær gulerødderne, porrerne og persilleroden ud i skiver eller tern. Skær løget i små både, og chilien i små stykker
Skær kyllingefileten i tern og brun på en varm pande (i en dyb pande eller i en sauterpande) med en nogenlunde smagsneutral olie såsom rapsolie,
Kom 2 laurbærblade ned til kødet, sammen med 1 liter kogende vand.
Tilsæt grøntsagerne og bring i kog. Kog suppen i 7-10 minutter.
Tilsæt salt, peber og chili efter smag og tilsæt den friske citronsaft.

Suppen er nu klar til servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar