Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 19. september 2013

Mandel-fladbrød

Lækkert mandel-fladbrød


Antal: 6-16 stk.
Tid: Forberedelse 10 min.
       Tilberedning 5-15 min.
Pris: Middel
Sværhedsgrad: Nem
Fryseegnet: Ja

250 g mandelmel
2 stk. æg
Salt
Oregano 
Chilipulver
1 spsk. fedtstof (kokosolie eller olivenolie)



Fremgangsmåde:
Rør alt, undtaget fedtstof, sammen i en skål.
Opdel derefter i ønsket antal brød. 6-16 stykker alt efter størrelse
Læg dejen mellem 2 stykker bagepapir og rul dem ud, så de bliver runde.
Tag en pande, hæld fedtstof på og giv fladbrødene 30-60 sekunder på hver side, alt efter tykkelse og pandens temperatur (de må meget gerne få lidt farve, bare de ikke bliver sorte)











Nyd dem til maden, i madpakken eller til at dyppe i noget dip.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar