Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 7. september 2014

Paleo Chili con carne

Paleo Chili con carne

Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 5 min.
       Tilberedning ca. 30 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Middel
Fryseegnet: Ja

½ kg hakket oksekød
5-6 gulerødder
2 røde peberfrugt
2 løg
2-3 dåser hakkede tomater
1 dåse tomatkoncentrat
2 tsk. Kanel
2 tsk. Paprika
Knust chili
Salt og peber

LCD fløde (laves ligesom LCD yoghurt, bare m. fløde i stedet)
Blomkålsris (se opskrift på bloggen)

Fremgangsmåde:
Brun oksekødet i en stor gryde eller sauterpande.
Hak løggene fint, riv gulerødderne groft og skær peberfrugterne i små tern.
Tilsæt grøntsagerne når kødet er brunet.
Tilsæt de hakkede tomater, tomatkoncentratet og krydderierne.

Lad chilien stå og simre i ca. 30 minutter.
Smag til undervejs med mere krydderi, indtil du er tilfreds.
Server sammen med varme blomkålsris og LCD fløde
Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar