Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

lørdag den 20. september 2014

Hjemmelavet müsli

Hjemmelavet müsli uden gluten og sukker

Antal: ca. 250 g.
Tid: Forberedelse 15 min. + afkøling
       Tilberedning 1 time.
Sværhedsgrad: Middel
Pris: Middel
Fryseegnet: Nej

2-3 søde æbler
150 blandede nødder 1)
50 g græskarfrø
50 g rosiner
25 g hørfrø
25 g sesamfrø
3 spsk. vand

1) Brug f.eks. hassel-, pekan- og valnødder og mandler.

Fremgangsmåde:
Forvarm ovnen til 130 grader.
Hak imens nødderne varieret, fra medium groft til meget groft.

Vask og del æblerne i 4 store både. Skær dem i tynde skiver på langs, eller brug den meget grove side af et rivejern for at rive dem i tynde skiver.
Bland godt og fordel jævnt og tyndt på 2 bageplader, beklædt med bagepapir.

Lad det stå i ovnen i godt 1 time med varmluft. så langt nede som muligt og vend undervejs.
Køl herefter helt af og kom den kolde müsli i lufttætte beholdere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar