Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

fredag den 18. april 2014

Bacon-chili æg

Æg med fyld af egen blomme, chili og bacon

Antal: 3 personer
Tid: Forberedelse 3 min.
        Tilberedning 5 min.
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Billig
Fryseegnet: Nej

3 hårdkogte æg
1 stk. stegt bacon i små stykker
0,5 dl hjemmelavet mayonnaise
Lidt friskhakket chili
Paprika
Salt





Fremgangsmåde:
Skær æggene halvt over  og fjern æggeblommen, kom blommen i en skål. Mas blommerne ud med en gaffel.
Kom mayonnaise i og bland godt. Tilsæt nu chili, bacon, paprika og salt, gem lidt af chilien og baconen til at pynte med.
Kom massen i en plastik pose, klip et lille hul i den ene ende, og klem det ud i de hvide halvdele. Pynt med det overskyende chili og bacon.
Køl godt ned inden servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar