Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

søndag den 9. februar 2014

Tunmousse

SCD tunmousse


Antal: 8-10 personer
Tid: 10 min. + ½ dag i køleskabet
Sværhedsgrad: Nem
Pris: Middel
Fryseegnet: Ja

2 dåser tun i olie
200 g blødt smør
1 dl SCD yoghurt
Citronsaft
Salt og peber

Pynt
Rejer
1 tomat
SCD mayonnaise 

Fremgangsmåde:
Sæt tunen til afdrypning i en sigte.
Kom tunen i en skål og findel med en gaffel.
Tilsæt smør, yoghurt og citronsaft. Rør det hele sammen og smag til med salt og peber.
Kom tunmoussen i en skål og stil den tildækket i køleskab i mindst ½ dag.
Pynt med tomatbåde, rejer og lidt mayonnaise før serveringen.

Kan også anrettes med salatblade, citronbåde og brøndkarse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar