Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

mandag den 20. januar 2014

Mayonnaise

Plain & Simple - Mayonnaise

Antal: ca. 3 dl/ 300 g
Tid: 7 min
Pris: Billig
Sværhedsgrad: Nem
Fryseegnet: Nej

3 dl rapsolie
2 pasteuriserede æggeblommer
1 spsk. citronsaft
1 tsk. sennep u. sukker & gluten


Når man går på paleo-kur eller SCD-diæt, kan man godt komme til at savne leverpostejmadden med en god mængde konserveringsmidler. Løsningen er her! En lækker, nem og sundere mayonnaise til tunsalaten eller på det hjemmelavede knækbrød.
Og derudover er denne mayonnaise meget billigere end det lokale supermarkeds mayonnaise til 12-18 kr. pr. 400 g.

Fremgangsmåde:
Du starter med at piske æggeblommerne, til de er helt stive.
Tilføj olien forsigtigt og lidt ad gangen, mens der piskes kraftigt.
Når al olien er tilsat, kommes citronsaft og sennep, mens der stadig piskes.
Mayonnaisen er nu klar til brug. Kom den f.eks. i en brugt beholder, som tidligere har været brugt til mayonnaise eller i en anden form for tube/beholder. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar