Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 7. november 2013

Mexikansk gryderet

Gryderet ala Mexico


Antal: 4 personer
Tid: Forberedelse 15 min.
       Tilberedelse 20 min.
Pris: Middel
Sværhedsgrad: Let

Bemærk: Billederne er for en dobbelt portion


400 g hk. oksekød
½ hvidkålshoved
2 stk. løg
1 peberfrugt i tern
2 dl hakket tomat
½ - 1 chili
4 fed hvidløg
Smag til med salt, koriander, paprika og oregano 1)
1 stk avokado i tern



Fremgangsmåde:
Løg og kål steges på en pande/i en stegegryde indtil det falder sammen.
Tag det af varmen.
 

Kød og peberfrugt svitses på panden og blandes med kål og løg.
Panden stilles nu på lav - middel varme (alt efter mængden)
Tilsæt hvidløg, chili, tomat og krydderier.
Lad det simre.
Smag til og server med avokado tern.

1) Prøv at bruge andre krydderier som f.eks.
spidskommen, citrongræs, stødt chili og/eller cayennepeber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar