Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

lørdag den 3. august 2013

Æbleslik

Æble "slik"

Antal: 1-3 personer (alt efter hvor store slikmunde det er)
Tid: 2 min.
Pris: Ekstrem billig
Sværhedsgrad: Ekstrem nem
Fryseegnet: Nej

1 stk. æble
Citronsaft
Vaniljepulver (Til SCD-folk) eller vaniljesukker

NB:
Prøv at udskifte vaniljepulveret med lakridspulver, kanel eller kardemomme
Citronsaft og vanilje doseres efter smag.

Fremgangsmåde:

Skær æblerne ud i tynde både.
Tilsæt citronsaft og vaniljepulver.
Vend rundt.

Prøv også at lave æblet til strimler med en såkaldt 'spiralizer'. Så smager det af syrlig vingummi...hvis man er til sådan noget.

Velbekomme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar