Baggrund for siden

Da jeg har en mor der er på SCD diæt (Specific Carbohydrate Diet) har jeg erfaret at det er ret svært at finde lækre opskrifter.
Derfor har jeg besluttet mig for at finde gode opskrifter og samle dem på én side så alle andre der ønsker at få lækker sund mad kan få gavn af dem.
Hvis i er interesserede i denne diæt, er der en legal-illegal liste på denne hjemmeside

Breaking The Vicious Cycle
Hvis i har svært ved at finde ingredienserne/udstyret, er de mest specielle nævnt under 'Udstyr & ingredienser'.

torsdag den 30. januar 2014

Peberpaté og nøddepaté

2x lækker paté

Antal: 2 små bakker pr. slags
Tid: Forberedelse 15 min.
        Tilberedning ca. 60 min.
Pris:
Sværhedsgrad: Middel
Fryseegnet: Ja

(Til højre: Nøddepaté, Til venstre: Peberpaté)

Peberpaté (P)
500 g hk. svinekød
300 g kyllingelever eller 200 g svinelever
2 fed hvidløg
1 stort løg
1 rød peberfrugt
1 pk. bacon
Salt og peber

Nøddepaté (N)
500 g hk. svinekød
300 g kyllingelever eller 200 g svinelever
2 fed hvidløg
1 stort løg
25-50 g hasselnødder
1 pk. bacon
Salt

Aluforme 4,5 dl - kan fås i COOP-butikker.

Fremgangsmåde
Løget rives/hakkes fint og hvidløg presses/hakkes fint.
(P)Skær peberfrugten ud i små tern.
Kommes på panden og brunes let, uden at tage farve.
Leveren blendes og blandes sammen med det hakkede kød.
Du blander nu løg, hvidløg, salt og peber (P)/nødder(N) i kødet.
Kom blandingen i små aluforme.
Dæk formen med 1 lag bacon.

Bages i ovnen i ca. 1 time ved 200 grader under vandbad.

Patéen er nu færdig, velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar